تبلیغات
تبلیغات
نوشته شده توسط : سلطان قلبها

 

تصاوير زيباسازی|www.RoozGozar.com|تصاویر زیباسازی

 

تصاوير زيباسازی|www.RoozGozar.com|تصاویر زیباسازی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 309
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 بهمن 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سلطان قلبها

 

جمال کریمی راد متولد ۱۳۳۵ در قزوین (الموت روستاي آتان)، درگذشته ۷ دی ۱۳۸۵ خورشیدی (بر اثر تصادف در جاده سلفچگان) دولتمرد ایرانی بود.

وی مدرک کارشناسی علوم قضایی خود راسال ۱۳۶۵ از دانشکدهٔ علوم قضایی (قوه قضاییه)، مدرک کارشناسی ارشد مدیریت دولتی را در سال ۱۳۷۸ از مرکز آموزش مدیریت دولتی و مدرک کارشناسی ارشد حقوق بین‌الملل خود را در سال ۱۳۷۹ از دانشگاه تهران دریافت کرد.

در تاریخ ۲۵ مرداد ۱۳۸۴ از سوی محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران برای تصدی وزارت دادگستری به مجلس معرفی شد و به دنبال کسب رأی اعتماد از مجلس هفتم از شهریور ۸۴ تا هنگام مرگ همزمان سخنگوی قوه قضاییه و وزیر دادگستری جمهوری اسلامی بود.

 

فعالیت‌ها و سوابق مدیریتی و اجرایی

  • دادیار دادسرای عمومی و انقلاب به مدت ۲۵ سال
  • دادستان عمومی کردستان
  • دادستان عمومی و انقلاب استان‌های زنجان – قزوین
  • رئیس دادگاه حقوقی یک زنجان و رئیس دادگاه انقلاب و دادگاه اصل ۴۹ در استان قزوین
  • رئیس دادگاههای تجدید نظر استان قزوین
  • رئیس کل دادگستری استان زنجان (در زمانی که قزوین و زنجان یک استان بود)
  • مدیر کل تعزیرات حکومتی استان قزوین
  • عضو گزینش قوه قضائیه در هسته‌های استان زنجان و قزوین و مسئول رسیدگی به تخلفات کارکنان دادگستری استان قزوین
  • دادستان انتظامی قضاوت کشور
  • سخنگوی قوه قضائیه از سال ۸۲ تاهنگام مرگ

 

 

سوابق علمی (آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی)

  • تدریس در آموزش و پرورش شهرستان قزوین و تدریس دروس حقوق در دانشگاه‌های بین‌المللی امام خمینی(ره)، آزاد اسلامی واحد سنندج، زنجان، قزوین و پیام نور قزوین، تدریس در مرکز مدیریت دولتی و تربیت معلم و دانشکده اقتصاد وزارت اقتصاد و دارایی
  • شرکت در برنامه‌های زنده صدا و سیما و پاسخ به سؤالات حقوقی شهروندان در زمینه مسائل حقوقی
  • شرکت در ۴۰ برنامه حقوقی شبکه خبر و شبکه جهانی جام جم
  • شرکت در نشست‌های حقوق بشر ایران و اروپا به نمایندگی از قوه قضائیه در بروکسل
  • شرکت در اجلاس حقوق بشر سازمان ملل در ژنو به عنوان نماینده قوه قضائیه و بحث و بررسی مسائل حقوق بشر ایران و جهان مسیحیت.

 

 

 خودرو جمال كريمي راد بعد از تصادف

به گزارش فارس، اين سانحه حدود ساعت 20/30 پنج شنبه، حوالي سه راه سلفچگان در 40 كيلومتري قم، رخ داد.

بر اساس اطلاعات اوليه، وي به همراه خانواده خود عازم سفر بود كه خودروي حامل وي با يك تريلر برخورد مي كند.

 

فرزند ۲۶ ساله مرحوم کریمی‌راد می‌گوید: به کمک برادرم، پدر و مادر را که در پشت خودرو آسیب‌دیده و گرفتار شده بودند، پس از ۱۵ دقیقه تلاش از خودرو خارج کردیم، اما به دلیل نبود آمبولانس، ناچارا پدر را که نیمه هوشیار بود، به همراه مجید برادر کوچکتر سوار بر تریلی به درمانگاه سلفچگان اعزام کردیم.

 

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 344
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 بهمن 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سلطان قلبها

 

آیا میدانید های جالب درباره الموت ..
 
تصاوير زيباسازی|www.RoozGozar.com|تصاویر زیباسازی
 


:: بازدید از این مطلب : 427
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 10 بهمن 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سلطان قلبها

تصاوير زيباسازی|www.RoozGozar.com|تصاویر زیباسازی



:: بازدید از این مطلب : 794
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 بهمن 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سلطان قلبها

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 293
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سلطان قلبها

علائم و نشانه های ظهور حضرت مهدی (عج)  چیست؟

نشانه ای ظهور

 

پاسخ :وقت ظهور امام مهدی (عج) برای هیچکس جز خداوند تعال معلوم نیست، وکسانی که وفت ظهور را تعیین نمایند، دروغگو شمرده شده اند. ولی علائم و نشانه های بسیاری برای ظهور ان حضرت در کتابهای حدیث ثبت شده است که ذکر تمام انها از حوصله این نوشتار خارج  می باشد.

علائم ظهور به دو دسته تقسیم می شوند: علائم حتمی و علائم غیر حتمی ، چنانکه فضیل بن یسار  از امام باقر (ع) روایت کرده که فرمود : نشانه های ظهور دو دسته است : یکی نشانه های غیر حتمی و دیگر نشانه های حتمی  ، خروج سفیانی از نشانه های حتمی است که راهی جز ان نیست.

و اما علائم غیر حتمی بسیارند که به یک روایت از امام صادف (ع) اکتفا می کنیم، در این روایت چنان روی علائم و مفاسد انگشت گذارده شده که گویی این پیشگویی مربوط به ۱۳ یا ۱۴ قرن پیش نیست ، بلکه مربوط به همین قرن است، وامروز که  بسیاری از انها را با چشم خود می ببینیم قبول می کنیم که براستی معجزه اساست.

امام صادق (ع) به یکی از یاران خود فرمود:

۱) هرگاه دیدی که: حق بمیرد و طرفدارانش نابود شوند.

۲) و دیدی که ظلم و ستم فراگیر شده است.

۳- ودیدی قرآن فرسوده شده و درست معنی نمیشود                                      

۴- ودیدی دین همچون ظرف،توخالی و بی محتوا شده است

۵- ودیدی طرفداران حق بر طرفداران باطل فائق شدند

۶- ودیدی کارهای بد آشکار شده و از آن نهی نمیشود و بدکاران بازخواست نمیشوند

۷- ودیدی چنان فسق و فجور آشکار شده که مردان به مردان و زنان به زنان اکتفا کنند

۸- ودیدی افراد با ایمان سکوت کرده و سخنانشان را نمی پذیرند

۹- ودیدی شخص بد کار دروغ گوید و کسی دروغ و نسبت ناروای او را رد نمی کند

۱۰- ودیدی بچه ها بزرگان را تحقیر کنند

۱۱- ودیدی بد کار را ستایش کنند و او شاد شود و سخن بدش به او بر نگردد

۱۲- ودیدی قطع پیوند خویشاوندی شود

۱۳- ودیدی نوجوانان پسر همان کنند که زنان کنند

۱۴- ودیدی زنان با زنان ازدواج نمایند

۱۵- ودیدی ستایش دروغین از اشخاص زیاد شود

۱۶- ودیدی انسانها اموال خود را در راه غیر خدا مصرف میکنند و کسی مانع نمی شود

۱۷ ودیدی افراد با دیدن کار و تلاش نامناسب موءمنین به خدا پناه میبرند

۱۸- ودیدی همسایه به همسایه خود آزار رساند و از آن جلوگیری نشود

۱۹- ودیدی کافر به خاطر سختی موءمن شاد است

۲۰- ودیدی شراب را آشکارا می آشامند و برای نوشیدن آن کنار هم میشنشینند و از خداوند متعال نمی ترسند

۲۱- ودیدی کسی که امر به معروف می کند خوار و ذلیل است

۲۲- ودیدی آدم بدکار در آنچه آن را خداوند دوست نیدارد نیرومند و مورد ستایش است

۲۴- ودیدی راه نیک بسته و راه بد باز است

۲۵- ودیدی خانه کعبه تعطیل شده و تعطیلی آن ادامه پیدا کند

۲۶- ودیدی انسان به زبان میگوید ولی عمل نمی کند

۲۷- ودیدی مردان از مردان و زنان از زنان لذت می برند

۲۸- ودیدی زندگی مرد از راه لواط و زندگی زن از راه زنا تامین میگردد

۲۹- ودیدی زنان همچون مردان برای خود مجالس نا مشروع تشکیل میدهند

۳۰- ودیدی در میان فرزندان عباسیان کارهای زنانگی به وجود می آید

۳۱- ودیدی زن برای زنا با مردان با شوهر خود همکاری و کمک میکند

۳۲- ودیدی بیشترین مردم و بهترین خانه هایی را که زنان را بر بدکاری کمک میکنند

۳۳- ودیدی موءمن خوار و ذلیل شمرده شود

۳۴- ودیدی بدعت و زنا آشکار شود

۳۵- ودیدی مردم به شهادت ناحق اعتماد کنند

۳۶- ودیدی حلال حرام شود و حرام حلال گردد

۳۷- ودیدی دین بر اساس میل اشخاص معنا گردد و کتاب خدا و احکامش تعطیل گردند

۳۸- ودیدی جرئت بر گناه آشکار شود و کسی برای انجام آن منتظر تاریکی شب نباشد

۳۹- ودیدی موءمن نتواند نهی از منکر کند مگر در قلبش

۴۰- ودیدی ثروت بسیار زیاد در راه خشم خدا خرج گردد

۴۱- ودیدی سردمداران به کافران نزدیک شوند و از موءمنان دور شوند

۴۲- ودیدی والیان در قضاوت رشوه بگیرند

۴۳- ودیدی پست های مهم والیان بر اساس مزایده است نه بر اساس شایستگی

۴۴- ودیدی مردم را از روی سوء ظن یا تهمت بکشند

۴۵- ودیدی مرد به خاطر همبستری با همسران خود مورد سرزنش قرار گیرد

۴۶- ودیدی مرد از بدکارگی همسرش نان میخوردا

۴۷- ودیدی زن به شوهرش خرجی میدهد

۴۸- ودیدی مرد همسر و کنیزش را کرایه میدهد و به غذای پست این راه خشنود است

۴۹- ودیدی سوگندهای دروغ به خدا زیاد گردد

۵۰- ودیدی آشکارا قمار بازی میشود

۵۱- ودیدی مشروبات الکلی به طور آشکار و بدون مانع خرید و فروش میشود

۵۲- ودیدی زنان مسلمان خود را به کافر می بخشند
۵۳- ودیدی کارهای زشت آشکار شده و هرکس از کنار آن میگذرد از آن مانع نمیشود

۵۴- ودیدی مردم محترم به خاطر کسی که مردم از سلطنتش ترس دارند خوار گردند

۵۵- ودیدی نزدیکترین مردم به فرمانداران آنانی هستند که به خاطر ناسزا گویی به ما خانواده عصمت ستایش شوند

۵۶- ودیدی هرکس ما را دوست دارد او را دروغگو شمرده و شهادتش را قبول ندارند

۵۷- ودیدی در گفتن سخن باطل و دروغ با همدیگر رقابت کنند

۵۸- ودیدی شنیدن سخن حق بر مردم سنگین است ولی شنیدن سخن باطل آسان است

۵۹- ودیدی همسایه از ترس زبان بد همسایه او را احترام می کند

۶۰- ودیدی حدود الهی تعطیل شود و طبق هوی و هوس عمل شود

۶۱- ودیدی مسجدها طلا کاری شود

۶۲- ودیدی راستگوترین مردم نزد آنها مفتریان دروغگوست

۶۳- ودیدی بدکاری آشکار شده و برای سخن چینی کوشش شود

۶۴- ودیدی ستم و تجاوز شایع شده است

۶۵- ودیدی غیبت سخن خوش آنها گردد و بعضی بعض دیگر را به آن بشارت دهند

۶۶- ودیدی حج و جهاد برای خدا نیست

۶۷- ودیدی سلطان به خاطر کافر شخص موءمن را خوار کند

۶۸- ودیدی خرابی بیشتر از آبادی است

۶۹- ودیدی معاش انسان از کم فروشی به دست می آید

۷۰- ودیدی خونریزی آسان گردد

۷۱- ودیدی مرد به خاطر دنیایش ریاست کند

۷۲- ودیدی نماز را سبک شمارند

۷۳- ودیدی انسان ثروت زیادی را جمع کرده ولی از آغاز تا آخرش زکاتش را نداده است

۷۴- ودیدی قبر مرده ها را بشکافند و آنها را اذیت کنند

۷۵- ودیدی هرج و مرج زیاد گردد

۷۶-مرد روز خود را به مستی شب کند و شب خود را به همین منوال سپری کند و هیچ اهمیتی به مردم ندهد

۷۷- ودیدی با حیوانات آمیزش شود

۷۸- ودیدی مرد به مسجد و محل نماز می رود و وقتی بر میگردد لباس بر بدن ندارد و لباسش را دزدیده اند

۷۹- ودیدی حیوانات همدیگر را بدرند

۸۰- ودیدی دلهای مردم سخت و دیدگانشان خشک و یاد خدا برایشان گران است

۸۱- ودیدی بر سر کسب های حرام آشکارا با هم رقابت کنند

۸۲- ودیدی نمازخوان برای خودنمایی نماز می خواند

۸۳- ودیدی فقیه برای دین فقه نم آموزد و طالب حرام ستایش گردد

۸۴- ودیدی مردم در اطراف قدرتمندانند

۸۵- ودیدی طالب حلال مذمت و سرزنش میشود و طالب حرام ستایش و احترام میگردد

۸۶- ودیدی در مکه و مدینه کارهایی میکنند که خدا دوست ندارد و کسی از آن جلوگیری نمیکند و هیچ کس بین آنها و کارهای بدشان مانع نمیشود

۸۷- ودیدی آلات موسیقی و لهو در مکه و مدینه آشکار شود

۸۸- ودیدی مرد سخن حق گوید و امر به معروف و نهی از منکر کند و دیگران او را از این کار بر حذر دارند

۸۹- ودیدی مردم به همدیگر نگاه میکنند (چشم و هم چشمی) و از مردم بد کار پیروی کنن

۹۰- ودیدی راه نیک خالی و پیرو ندارد

۹۱- ودیدی مرده را مسخره کنند و کسی برای او اندوهگین نشود

۹۲- ودیدی سال به سال بدعت و بدیها بیشتر میشود

۹۳- ودیدی مردم و جمعیت ها جز از سرمایه داران پیروی نکنند

۹۴- ودیدی به فقیر چیزی دهند که برایش بخندند ولی در راه غیر خدا ترحم کنند

۹۵- ودیدی علائم آسمانی آشکار شود و کسی از آن نگران نشود

۹۶- ودیدی مردم مانند حیوانات در انتظار یکدیگر عمل جنسی به جا آورند و کسی لز ترس مردم از آن جلوگیری نکند

۹۷- ودیدی انسان در راه غیر خدا بسیار خرج کند ولی در راه خدا از اندک هم مضایقه کند

۹۸- ودیدی عقوق پدر و مادر رواج دارد و فرزندان هیچ احترامی برای آنها قائل نیستند و نزد فرزند از همه بدترند

۹۹- ودیدی زن ها بر مسند حکومت نشینند و هیچ کاری جز خواسته آنها پیش نرود

۱۰۰- ودیدی پسر به پدر نسبت دروغ بدهد و پدر و مادرش را نفرین کند و از مرگشان شاد شود

۱۰۱- ودیدی اگر روزی بر مردی بگذرد و او در آن روز گناه بزرگی مثل بدکاری،کم فروشی،وزشتی انجام نداده ناراحت است

۱۰۲- ودیدی قدرتمندان غذای عمومی مردم را احتکار میکنند

۱۰۳- ودیدی اموال حق خویشان پیامبر(خمس)در راه باطل تقسیم گردد و با آن قمار بازی و شراب خوری شود

۱۰۴- ودیدی به وسیله شراب بیمار را مداوا کنند و برای بهبودی بیمار آن را تجویز کنند

۱۰۵- ودیدی مردم در مورد امر به معروف و نهی از منکر و ترک دین بی تفاوت و یکسانند

۱۰۶- ودیدی سروصدای منافقان برپاست ولی سروصدای حق طلبان خاموش است

۱۰۷- ودیدی برای نماز مزد میگیرند

۱۰۸- ودیدی مسجدها پر است از کسانی که از خدا نترسند و غیبت هم میکنند

۱۰۹- ودیدی شرابخوار مست پیش نماز مردم شود

۱۱۰- ودیدی خورندگان اموال یتیمان ستوده شوند

۱۱۱- ودیدی قاضیان بر خلاف دستور خداوند قضاوت کنند

۱۱۲- ودیدی استانداران از روی طمع خائنان را امین خود قرار دهند

۱۱۳- ودیدی فروانروایان میراث مستضعفان را در اختیار بد کاران از خدا بی خبر قرار دهند

۱۱۴- ودیدی بر روی منبرها از پرهیزکاری سخن گویند ولی گویندگان آن پرهیزکار نیستند

۱۱۵- ودیدی صدقه را با وساطت دیگران بدون رضای خدا و بخاطر درخواست مردم بهند

۱۱۶- ودیدی به نماز اول وقت اهمیت ندهند

۱۱۷- ودیدی هم و هدف مردم شکم و شهوتشان است

۱۱۸- ودیدی دنیا به آنها روی کرده است

۱۱۹- ودیدی نشانه های برجسته حق ویران شده است.

در این وقت خود را حفظ کن و از خدا بخواه که از خطرات گناه نجاتت بدهد- ودیدی ظلم همه جا را فرا گرفت

 و از خدا بخواه که از خطرات گناه نجاتت بدهد



:: بازدید از این مطلب : 289
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سلطان قلبها

 

http://farsi.khamenei.ir/ndata/home/1393/139311021843d276a.jpg
 
 
بسم‌ الله الرّحمن الرّحیم
به عموم جوانان در اروپا و امریکای شمالی
حوادث اخیر در فرانسه و وقایع مشابه در برخی دیگر از کشورهای غربی مرا متقاعد کرد که درباره‌ی آنها مستقیماً با شما سخن بگویم. من شما جوانان را مخاطب خود قرار میدهم؛ نه به این علّت که پدران و مادران شما را ندیده می‌انگارم، بلکه به این سبب که آینده‌ی ملّت و سرزمینتان را در دستان شما میبینم و نیز حسّ حقیقت‌جویی را در قلبهای شما زنده‌تر و هوشیارتر می‌یابم. همچنین در این نوشته به سیاستمداران و دولتمردان شما خطاب نمیکنم، چون معتقدم که آنان آگاهانه راه سیاست را از مسیر صداقت و درستی جدا کرده‌اند.
سخن من با شما درباره‌ی اسلام است و به‌طور خاص، درباره‌ی تصویر و چهره‌ای که از اسلام به شما ارائه میگردد. از دو دهه پیش به این سو ــ یعنی تقریباً پس از فروپاشی اتّحاد جماهیر شوروی ــ تلاشهای زیادی صورت گرفته است تا این دین بزرگ، در جایگاه دشمنی ترسناک نشانده شود. تحریک احساس رعب و نفرت و بهره‌گیری از آن، متأسّفانه سابقه‌ای طولانی در تاریخ سیاسی غرب دارد. من در اینجا نمیخواهم به «هراس‌های» گوناگونی که تاکنون به ملّتهای غربی القاء شده است، بپردازم. شما خود با مروری کوتاه بر مطالعات انتقادی اخیر پیرامون تاریخ، می‌بینید که در تاریخنگاری‌های جدید، رفتارهای غیر صادقانه و مزوّرانه‌ی دولتهای غربی با دیگر ملّتها و فرهنگهای جهان نکوهش شده است. تاریخ اروپا و امریکا از برده‌داری شرمسار است، از دوره‌ی استعمار سرافکنده است، از ستم بر رنگین‌پوستان و غیر مسیحیان خجل است؛ محقّقین و مورّخین شما از خونریزی‌هایی که به نام مذهب بین کاتولیک و پروتستان و یا به اسم ملیّت و قومیّت در جنگهای اوّل و دوّم جهانی صورت گرفته، عمیقاً ابراز سرافکندگی میکنند.
این به‌خودی‌خود جای تحسین دارد و هدف من نیز از بازگوکردن بخشی از این فهرست بلند، سرزنش تاریخ نیست، بلکه از شما میخواهم از روشنفکران خود بپرسید چرا وجدان عمومی در غرب باید همیشه با تأخیری چند ده ساله و گاهی چند صد ساله بیدار و آگاه شود؟ چرا بازنگری در وجدان جمعی، باید معطوف به گذشته‌های دور باشد نه مسائل روز؟ چرا در موضوع مهمّی همچون شیوه‌ی برخورد با فرهنگ و اندیشه‌ی اسلامی، از شکل‌گیری آگاهی عمومی جلوگیری میشود؟
شما بخوبی میدانید که تحقیر و ایجاد نفرت و ترس موهوم از «دیگری»، زمینه‌ی مشترک تمام آن سودجویی‌های ستمگرانه بوده است. اکنون من میخواهم از خود بپرسید که چرا سیاست قدیمی هراس‌افکنی و نفرت‌پراکنی، این‌بار با شدّتی بی‌سابقه، اسلام و مسلمانان را هدف گرفته است؟ چرا ساختار قدرت در جهان امروز مایل است تفکر اسلامی در حاشیه و انفعال قرار گیرد؟ مگر چه معانی و ارزشهایی در اسلام، مزاحم برنامه‌ی قدرتهای بزرگ است و چه منافعی در سایه‌ی تصویرسازی غلط از اسلام، تأمین میگردد؟ پس خواسته‌ی اوّل من این است که درباره‌ی انگیزه‌های این سیاه‌نمایی گسترده علیه اسلام پرسش و کاوش کنید.
خواسته‌ی دوم من این است که در واکنش به سیل پیشداوری‌ها و تبلیغات منفی، سعی کنید شناختی مستقیم و بی‌واسطه از این دین به دست آورید. منطق سلیم اقتضاء میکند که لااقل بدانید آنچه شما را از آن میگریزانند و میترسانند، چیست و چه ماهیّتی دارد. من اصرار نمیکنم که برداشت من یا هر تلقّی دیگری از اسلام را بپذیرید بلکه میگویم اجازه ندهید این واقعیّت پویا و اثرگذار در دنیای امروز، با اغراض و اهداف آلوده به شما شناسانده شود. اجازه ندهید ریاکارانه، تروریست‌های تحت استخدام خود را به عنوان نمایندگان اسلام به شما معرفی کنند. اسلام را از طریق منابع اصیل و مآخذ دست اوّل آن بشناسید. با اسلام از طریق قرآن و زندگی پیامبر بزرگ آن (صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌و‌سلّم) آشنا شوید. من در اینجا مایلم بپرسم آیا تاکنون خود مستقیماً به قرآن مسلمانان مراجعه کرده‌اید؟ آیا تعالیم پیامبر اسلام (صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم) و آموزه‌های انسانی و اخلاقی او را مطالعه کرده‌اید؟ آیا تاکنون به جز رسانه‌ها، پیام اسلام را از منبع دیگری دریافت کرده‌اید؟ آیا هرگز از خود پرسیده‌اید که همین اسلام، چگونه و بر مبنای چه ارزشهایی طیّ قرون متمادی، بزرگترین تمدّن علمی و فکری جهان را پرورش داد و برترین دانشمندان و متفکّران را تربیت کرد؟
من از شما میخواهم اجازه ندهید با چهره‌پردازی‌های موهن و سخیف، بین شما و واقعیّت، سدّ عاطفی و احساسی ایجاد کنند و امکان داوری بیطرفانه را از شما سلب کنند. امروز که ابزارهای ارتباطاتی، مرزهای جغرافیایی را شکسته است، اجازه ندهید شما را در مرزهای ساختگی و ذهنی محصور کنند. اگر چه هیچکس به‌صورت فردی نمیتواند شکافهای ایجاد شده را پر کند، امّا هر یک از شما میتواند به قصد روشنگریِ خود و محیط پیرامونش، پلی از اندیشه و انصاف بر روی آن شکافها بسازد. این چالش از پیش طراحی شده بین اسلام و شما جوانان، اگر چه ناگوار است امّا میتواند پرسش‌های جدیدی را در ذهن کنجکاو و جستجوگر شما ایجاد کند. تلاش در جهت یافتن پاسخ این پرسش‌ها، فرصت مغتنمی را برای کشف حقیقت‌های نو پیش روی شما قرار میدهد. بنابراین، این فرصت را برای فهم صحیح و درک بدون پیشداوری از اسلام از دست ندهید تا شاید به یمن مسئولیّت‌پذیری شما در قبال حقیقت، آیندگان این برهه از تاریخ تعامل غرب با اسلام را با آزردگی کمتر و وجدانی آسوده‌تر به نگارش درآورند.


سیّدعلی خامنه‌ای
۱۳۹۳/۱۱/۱



:: بازدید از این مطلب : 294
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سلطان قلبها

برو    ادامه مطلب

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 1104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 بهمن 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سلطان قلبها

 



:: بازدید از این مطلب : 410
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 بهمن 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سلطان قلبها

- دژ لمبسر رازمیان با پلکان قابل دسترسی به بالای دژ .به فاصله 22 کیلومتری از رجائی دشت .
-  امامزاده علی اصغر و درخت خونبارزرآباد . به فاصله 7 کیلومتری درسمت چپ جاده الموت
- دریاچه اوان به فاصله 8 کیلومتری ازجاده اصلی الموت درسمت غرب جاده  .
- دژ شمس کلایه  و امامزاده 12 امام به فاصله 2کیلومتری در شمال غرب معلم کلایه .
- مسیر دره اندج رود وغارهای طبیعی با چشم انداز زیبا ومسحور کننده .
- دژ حسن صباح به فاصله 8 کیلومتری از دوراهی آتان - گازرخان وفاصله 30 کیلومتری از معلم کلایه
- امامزاده حسن سپهسالار در خشکه چال درشمال دژ حسن صباح . به فاصله 3 کيلومتري ازدژ حسن صباح
- بافت روستای پلکانی همانند ماسوله در آتان به فاصله 27 کیلومتری از معلم کلایه .
- دژ نویزر شاه درگرمارود که تنها کوهنوردان ماهر امکان دسترسی به آن رادارند .
- آبشارگلالک درمسیر جاده پیچه بن .
- کاروانسرای پیچه بن درانتهای الموت .باچشم انداز زیبای منطقه مازندران . به فاصله  50 کیلومتری از معلم کلايه (جاده خاکي )
- دژ شیرکوه درمنطقه دوآب تنها کوهنوردان ماهر امکان دسترسی به آن دارند . به فاصله 23 کیلومتری از معلم کلایه.
- مسیرهای کوهستانی برای کوه پیمائی درفصل مناسب بهار وتابستان دربلندیهای هودکان - شاتان - شاه البرز - سیالان - خشچال  - کوههای نرگس

سوغاتي هاي الموت:

 نانهای محلی - عسل - گردو - فندق- درتابستان گیلاس وآلبالو - زیره کوهی - پنیر کوزه ائی - جاجیم وگلیم

 

نان محلي

گليم

جاجيم

گيلاس الموت

 كندو هاي عسل ( عسل طبيعي)

گردوهاي خوش مزه الموت

 

 



:: بازدید از این مطلب : 868
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 بهمن 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سلطان قلبها

رديف

نام اقامتگاه

نام مالك

 

آدرس

1

خانه معلم

ملكي

 

قزوين الموت (روستاي گازرخان) بالا تر از روستا (خانه فرهنگيان)

2

ياسر ابن عليپور

//

 

قزوين الموت (روستاي گازرخان) بالاتر از ميدان روستا

3

باغ گلستان

صفر

 

قزوين الموت (روستاي گازرخان) بالاتر ازپايگاه  ميراث فرهنگي الموت

3

كوهساران

علي سميعي

 

قزوين الموت (روستاي گازرخان) بالاتر از ميدان

4

شهرك

محمودي

 

قزوين الموت (شهرك) جنب خيابان اصلي

5

آشتي همزلي

//

 

قزوين رودبار شهرستان (رازميان)

6

محمد مرادي

//

 

قزوين رودبار شهرستان (رازميان)

7

شير علي نوروزي

//

 

قزوين رودبار شهرستان (رازميان)

8

عيب علي مرادي

//

 

قزوين رودبار شهرستان (رازميان)

9

قهوه خانه فلار

//

 

قزوين الموت (بين راهي)

10

قهوه خانه قسطين لار

//

 

 قزوين الموت (40كيلومتري بعد از قزوين)

11

يوسف مراغي

//

 

قزوين الموت (روستاي ديكين )

12

خشايار رضايي

//

 

قزوين الموت (روستاي ديكين )

12

بهزاد حدادي

//

 

قزوين الموت (معلم كلايه) روبروي شهرداري

13

بهزاد حدادي  چلوكبابي

//

 

   //

14

هتل نويزر

//

 

قزوين الموت (گرمارود )


 

 



:: بازدید از این مطلب : 1075
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 بهمن 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سلطان قلبها

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اتوبان  قزوين - كرج

 

اتوبان قزوين -كرج



:: بازدید از این مطلب : 338
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 بهمن 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سلطان قلبها
 
امامزاده ها
امامزاده سید قاسم.ابراهیم.نرگس   شهرستان قزوین - بخش رودبار الموت - / روستا چوثر

منبع پورتال اينترنتي شهر قزوين

http://www.qazvincity.com

در روستاي چوثر سه تن از نوادگان موسي ابن جعفر (ع) قرار گرفته اند

و شجره نامه سه بزرگوار در آستان قدس رضوي مي باشد



:: بازدید از این مطلب : 327
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 بهمن 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سلطان قلبها

پیامک زد شبی لیلی به مجنون 
که هر وقت امدی از خانه بیرون 

بیاور مدرک تحصیلی ات را
گواهی نامه ی پی اچ دی ات را

پدر باید ببیند دکترایت
زمانه بد شده جانم فدایت

دعا کن مدرکت جعلی نباشد
زدانشگاه هاوایی نباشد

وگرنه وای بر احوالت ای مرد
که بابایم بگیرد حالت ای مرد

چو مجنون این پیامک خواند وارفت
به سوی دشت و صحرا کله پا رفت

اس ام اس زد از انجا سوی لیلی
که می خواهم تورا قد تریلی

دلم در دام عشقت بی قرار است
ولیکن مدرکم بی اعتبار است

شده از فاکسفورد این دکترا فاکس
مقصر است در این ماجرا فکس

چه سنگین است بار این جدایی
امان از دست این مدرک گرایی



:: بازدید از این مطلب : 283
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 بهمن 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سلطان قلبها

 

ادامه مطلب



:: بازدید از این مطلب : 336
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 بهمن 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سلطان قلبها

ادامه مطلب

 



:: بازدید از این مطلب : 1351
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 بهمن 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سلطان قلبها

اسم روستاست MERG  نترس 



:: بازدید از این مطلب : 341
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 بهمن 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سلطان قلبها

مسير قزوين به الموت

جاده الموت-تنكابن

 

ايضا...

روستاي هرانك

خدايا شكرت (برف الموت)  اينجور

 

پيجه بن در الموت (الموت -تنكابن)

كاوان سراي پيجه بن

الموت   -   تنكابن

 

 



:: بازدید از این مطلب : 1806
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 بهمن 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سلطان قلبها

+ چوثر



:: بازدید از این مطلب : 424
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 بهمن 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سلطان قلبها

ایران و مرکز استان قزوین می‌باشد.

 
  معلم کلایه الموت پائین الموت بالا  
  دیکین اتان چاله  
  زراباد پونان کویی جان  
  کلنگ سر خوبکوه مسعوداباد  
  کوشک کلایه مردانچال  
  میانخانی کشک دشت میانان  
  ازرت گچ لات نظام باغ  
  اوان هنیز باغ دشت  
  ایین اوانک اکبراباد  
  زواردشت روچ سفلی زردچین  
  سرخه دزک روچ علیا اندج  
  گرمارودسفلی زوارک بوکان  
  گرمارودعلیا گرمارود خشکچال  
  وربن مدان دهک  
  رودبارشهرستان نسا مینودشت  
  اکوجان هرانک کوچنان  
  انارت اتان رود اقاگیر  
  چلک الانگان اوه  
  دریابک اواتر جولادک  
  زنبورخانی ایلان شریف اباد  
  سفیدخانی وناش بالا دینه کوه  
  سلک پیج بن شورستان علیا  
  شنگل رود جیرنده شهرک  
  کراسان چوثر فیشان  
  کوشکدر حسن اباد کندان سر  
  هندا خوبان محموداباد  
  هیر دینه رود یرک  
  پرچکوه روچ دره ازادرود  
  فشک سراج کلایه افتابدر  
  ویار سفیددر امشک  
  هاشاکلایه سیلکان بیدلی  
  شهرستان سفلی طاله پارس اباد  
  پررود کافرکش ترکان  
  ده دوشاب کلان توان  
  رشکین نرمیلات جوتان  
  شهرستان علیا ورک دک  
  فلار ورکرود سرخ کوله  
  قسطین ناحیه وناش پائین سلیمان اباد  
  ورتوان ویکان شورستان سفلی  
  بهرام اباد یارفی شیرکوه  
  تلاتر رودبارمحمدزمانی صایین کلایه  
  جولاده ازگنین سفلی ملاکلایه  
  چرشدره پرندلات دستجرد  
  دربند خاک کرد اربدیان  
  روح اباد زرجاب انارک کماسر  
  زناسوج علی اباد بازرگاه  
  سالارکیا کوشکلات بلکان  
  سپوهین نودهک پل انبوه  
  سوگاه وشته تسکین  
  موشقین اویرک توته چال  
  میلک دورچاک جیردوزان  
  انگورازوج محمداباد چالین کنار  
  تاق دره یارود چنگال دشت  
  دورچال امین اباد حلیمک  
  زردچال جوینک خسرود  
  علین حسن اباد دربند  
  کامان سیمیار دربندکلاتسر  
  کته پشت کارنده چال دستجردسفلی  
  کیاکلایه علیا تنوره طهمورث اباد  
  ورگیل سنبل اباد طیاندشت  
  هلارود صفرین علندر  
  چوقور قسطین رود کاکوهستان  
  اردک قسطین لار کش رود  
  اسماعیل اباد کلمین کله کوب  
  حسین اباد هریان کنگرین  
  حصار ازگنین علیا گریوه  
  زرند خنجربلاغ گشنه رود  
  سزنق شترک لات  
  ماهین عباسک خندان  
  ییلاق شامدشت فانفین اقدره  
  دهنه کتکان التین کش  
  بروج لطر امامزاده یحیی  
  چمن امیراباد مرداباد انجیلک  
  چیزه هریف سمنگاه  
  رزان یوج سیاه پوش  
  عباس اباد باغستان عمند  
  علی اباد پراچان قاسم اباد  
  قارخون خشکرود قزل عقیل  
  کنگاور درک چای اوباسی  
  مقانک زینبر قمشک  
  یمقان رجائی دشت کتسه  
  کوه گیر سیمیاردشت کمررود  
  طرازان سفلی کلین گیلی جار  
  توینان کلایه مصطفی لو  
  زرین آباد کمال اباد وخمان  
  ارقلی گرمک حسن اباد  
  بادچشمه مارکین دربند  
  چای زمین هلال اباد سنگان سفلی  
  چهارطاقی نیارک سیردان  
  داش خرمن فیله ورین کلج  
  سفیدبلاغ ازناب بالا عنبقین  
  شاخانی بالا چاوان اورکن کرد  
  شاخانی پائین چربین قلالو  
  شیرین سو خاکینه بالا قوشچی  
  قلعه چای خنگه دولجک خان محمداباد  
  کرستان کمال اباد سنگان علیا  
  کزبان سفلی گونج شیزر  
  کزبان علیا ماجار محمدده  
  کوهگیرسفلی نجف اباد مرتضی نک  
  کهریز نیارک میرخواندعلیا  
  یوزباشی چای اقجه قشلاق نمکین  
  گنجه خاره ایل چوپان نهران  
  ییلاق زاجکان سفلی بورمانک اورکن ترک  
  قلعه بهگانه رود بابا  
  اسبک غنچه خوران بغل دوزعلیا  
  اصطلک خاکینه پائین بهرام اباد  
  بن زهره زه اباد پلنگه  
  پجویه سورشان جودکی  
  حسنخانی ونگین چوبه  
  رودبر اقبال غربی دیزجین  
  زاجکان سفلی کلهر شاه وران  
  زاجکان علیا شیداصفهان شولومه  
  سماق حسن اباداقبال قره چم  
  شیخلر خراس قیطول  
  طرازان علیا گاوچال کشکور  
  قره دولو گرده سنگ گورخانه  
  کوهگیر علیا مالار میرخواندسفلی  
  ملاعلی بوستان بزرگ باراجین میمونک  
  ایلات قاقازان شرقی نیاق نصیراباد  
  اقابابا چوبیندر هندی زمین  
  اوه چاک غلام اباد ایلات قاقازان غربی  
  پشام زویار استین درسردشت  
  تپه شیر نظام اباد استین درسفلی  
  خرقان بالا اروس اباد استین درعلیا  
  خرقان سفلی امام ضامن اسماعیل اباد  
  خشکنات بالا فارسیان اسیاب برگ  
  خشکنات پائین مهدی ابادبزرگ اعلایی قشلاق  
  دره قوطی اردبیلک الکدشت  
  دره مالگه بادمجین انجلین سفلی  
  دوده تاج خرمن سوخته انجلین علیا  
  دیملر الولک انجلین وسطی  
  ریحان علیا بوزلین اوش تپه /اوج تپه  
  ریحان سفلی محمودابادعلم خانی بابرسفلی  
  ریحان وسطی اسماعیل اباد بابرعلیا  
  سردخانی ناصراباد برگیله  
  قلمبه سر کش ابادعلیا بک باغی  
  معلم خانی پائین چاریس بک کندی  
  یاکندعلی اباد شفیع اباد بنگه  
  بشر گرکین پلنگه  
  بویینک هادی اباد تلخاندرسفلی  
  ککجین دره زاکان تلخاندرعلیا  
  معلم خانی بالا شفیع اباد جای ذکی  
  نارنده اوزون دره چالقوچ قشلاق  
  حسین اباد جنت اباد چالیچال  
  رامشان زرشک چلک الوندی  
  شنازند شاه قدم چلک گابری  
  چپقلو میزوج چلک ناصری  
  چشمه غلامعلی نادراباد چنارستان  
  سفیده کش همت اباد چوره سفلی  
  سلطان اباد فیض اباداقبال خرمرده قشلاق  
  کوشکک کش ابادسفلی داشیورد  
  کیخنان سوته کش دودهه  
  ارشت اجربند دینارمرده قشلاق  
  سنجانک اکبراباد رمضان یورد  
  بوچینک جدید اک زرده گل  
  امیراباد امیراباداقبال زیمگه علیا  
  حاجی اباد باراجین سوری  
  دینک بندزویار گل بلاغی  
  زیتک قشلاق تراتن شادتپه  
  ساربانک ککجین شش دانگه  
  فطر مشکین اباد طاطه  
  کردانده نجم اباد قانشاربلاغ  
  مرتضی اباد خیراباد قپانچای  
  میانج اقبال شرقی قدرت اباد  
  احمداباداوفان رزجرد قره دره  
  پیریوسفیان شترک ماخورین کاون  
  کوچار دستجردعلیا کربلائی والی  
  پیریوسفیان اشنستان کوربلاغ  
  کمال اباد رشتقون گردکان  
  جهان اباد شینقر گل دره  
  مشعلدار عبدل اباد گل زرد  
  قدیم اباد وثوق اباد گنداب  
  نصرت اباد ارنجک گوراندشت بالا  
  شریف اباد امامزاده اباذر گوراندشت پائین  
  شریف اباد باورس گوگلان  
  دیزج حسن اباد گون بان  
    حمیداباد گوی دره  
    کورانه محمودابادخرزان  
    میان بر وندر  
    نجف اباد یله گنبد  
      ییلاق فتح علی  
      ییلاق ناصری  
      چنارلو  
      فتین اباد  
      کربیتلو  
      درگویز  
      سقرچین  
      چالقوچ سفلی  
      استین دروسطی  
      نوروزاباد  
      طزرکش  
      گزگین  
      بهرام ابادقاقازان  
      جم جرد  
      گزنه  
      یل اباد  
      اسدابادخورین  
      اصطلک  
      اق دوز  
      الوندی  
      چوبدر  
      چوره علیا  
      حسام اباد  
      خرزان  
      دوده چای  
      سوخته چنار  
      قزل دره  
      گابری  
      ناصری  
      اسفستان  
      طاره دشت  
     

سلقیه

۱۳۸


:: بازدید از این مطلب : 1174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 بهمن 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سلطان قلبها

 

چوسر (چوثر)

لغت نامه دهخدا

چوسر. [ چ َ س َ ] (اِخ ) دهی است از دهستان الموت بخش معلم کلایه ٔ شهرستان قزوین . 36 تن سکنه دارد. از رودخانه ٔ آتان آبیاری میشود. محصولش غلات و لبنیات است . (از فرهنگ جغرافیایی ایران ج 1).

 

 

خانه هاي چوثر در زمستان

 

 

 

امامزاده روسناي چوثر قبل در زمان بازسازي

 

http://alamotiha.ir/Images/CHOWSARbig.jpg



:: بازدید از این مطلب : 954
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 بهمن 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سلطان قلبها

امامزاده مصيب (ع)

هر روستايي براي امام زاده مصيب (ع) يك اسم خاصي انتخاب كرده ومردم روستا با اون اسم امام زاده رو ميشنايند  مثلا

 روستاهاي چوثر - كلايه- هنيز - اتان-طاله  به اين امام زاده صفت (دربندك) داده اند  كه به معني در بند ( اسير -در بندشده و.....)

روستاهاي وناش وبالا وناش به اين امام زاده ايم (زردي آقا) ميگن به اين علت : زماني كه شما  از طرف وناش به امام زاده نگاه ميكني منطقه زرد رنگي رو ميبيني وبه زبان مردم وناش به معناي (صاحب منطقه زرد رنگ)



:: بازدید از این مطلب : 408
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 بهمن 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سلطان قلبها

جاده  چوثر به كلايه



:: بازدید از این مطلب : 257
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 بهمن 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سلطان قلبها

 

روستاي اتان ( زادگاه مرحوم جمال كريمي راد ) وزير  دادگستري دولت سيد محمد خاتمي



:: بازدید از این مطلب : 277
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 بهمن 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سلطان قلبها

روستاي طاله

روستاي طاله (پل طاله به آتان)

روستاي همجوار چوثر



:: بازدید از این مطلب : 583
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 بهمن 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سلطان قلبها

 

پل چوثر به كلايه

پل چوثر به كلايه



:: بازدید از این مطلب : 716
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 بهمن 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سلطان قلبها

سری جدید عکس های خنده دار و با مزه

حقيقت

عکس های خنده دار, مطالب طنز و خنده دار

(اينم از پرندگان)

عکس های خنده دار

(واسه گنده تر از خودت شاخ نشو)

عکس های خنده دار

(ز گهواره تا گور دانش بجوي)



:: بازدید از این مطلب : 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 بهمن 1393 | نظرات ()